Sunday, January 13, 2013

Kisah Shawn..Aku Berhenti Merokok Setelah Hidapi Kanser Tekak


Kisah Shawn..Aku Berhenti Merokok Setelah Hidapi Kanser Tekak



Pada ketika umur 14 tahun, Shawn cuba berkawan dan menyesuaikan diri dengan persekitaran. Di situ lah dia mula belajar merokok di mana rokok pertamanya dicuri dari bapanya. Tetapi setelah lebih 30 tahun berlalu, Shawn masih lagi merokok dan selama 30 tahun ini lah dia telah berkali-kali berusaha untuk berhenti merokok..sehinggalah di suatu saat Shawn jatuh sakit yang teruk. Pihak hospital telah memberi berita buruk yang dari dahulu lagi dirisaukan...

Tubuh Shawn lebih mudah sakit sejak usia mencecah 40-an. Pada usia 46 tahun, Shawn yang pada mulanya mengalami masalah batuk yang kronik dan radang larinks (kotak suara) yang teruk, akhirnya telah disahkan mendapat Kanser Tekak.

Shawn menjalani 38 rawatan radioterapi dan habiskan masa berjam-jam selama beberapa bulan kerana menjalani terapi berhenti merokok..namun, doktor tidak dapat selamatkan larinks nya. Kini Shawn mempunyai stoma (liang bukaan) pada tekak nya untuk membantu proses pernafasan. Dia juga menggunakan alat bantuan untuk bersuara kerana kini sudah tidak boleh bercakap seperti manusia normal lain.

Adakah kita akan biarkan diri experiment dengan kehidupan?

Jangan mula merokok! Tapi pada yang telah ada tabiat merokok, kami kongsikan Tips Berhenti Merokok...mari baca di sini



===================================================================

Jadikanlah Kapsul B17 sebagai amalan anda setiap hari. 1 kapsul 60sen, 2 kali sehari sebagai gaya hidup sihat bebas kanser. Kekalkan Diet B17 sebagai regim anti kanser untuk anda sekeluarga. Mencegah lebih baik dari merawat.

Ingin dapatkan produk pencegahan kanser dan penawar kanser Vitamin B17?
Hubungi Call/SMS HOTLINE B17 016-733 7380 untuk info lanjut & pembelian. 
Kami sedia membantu, insyaAllah.











No comments:

Post a Comment