Tuesday, June 19, 2012

Diet/Makanan Baik Untuk Pesakit Kanser


Diet/Makanan Baik Untuk Pesakit Kanser

Walaupun senarai makanan yang jadi pantang larang pada pesakit kanser ini banyak, ada hikmah di sebaliknya. Pesakit kanser sahutlah seruan amalan pemakanan yang sihat, teratur (ikut masa) dan lebih berkualiti. Jangan risau, masih banyak lagi sumber makanan yang baik untuk pesakit kanser, yang tidak memudaratkan status kanser tersebut, malah menjadikan tubuh lebih cergas.

Amat disarankan pesakit kanser untuk mengamalkan sumber makanan seperti di bawah :

1. BAGUS AMALKAN Ikan Tidak Bersisik 
- Ikan di perairan sejuk seperti salmon, kod dan ikan yu, diyakini mempunyai kandungan Omega 3 dan ALA yang tinggi. Ini sangat baik bagi agen anti kanser semulajadi. Ikan tongkol, keli dan patin juga mempunyai khasiat yang sama baiknya.

2. BAGUS AMALKAN Minuman & Makanan Tanpa Gula, Tanpa Garam Biasa dan Tanpa Bahan Perasa Makanan (Ajinomoto)
- Masak makanan ala kadar dengan jumlah yang diperlukan untuk sekali makan sahaja, jangan disimpan dari pagi sampai malam atau dari malam sampai pagi esoknya. Makanan akan teroksida secara semulajadi oleh udara dan lembapan persekitaran. Selain terdedah dengan bakteria udara yang sangat halus, makanan yang teroksida sebenarnya hanyalah hampas yang berperasa tapi tiada khasiat untuk tubuh, malah ada kemungkinan untuk berisiko timbul penyakit lain seperti keracunan makanan.

3. BAGUS AMALKAN Sayuran dan buahan pelbagai warna
- Setiap warna mempunyai komponen khasiat unik yang tersendiri. Sila ke link berikut untuk membongkar rahsia warna dan khasiat di sebalik setiap warna yang indah itu ....

4. BAGUS AMALKAN Buahan yang tinggi enzim nya seperti :
- betik
- nenas
- durian belanda
- manggis
- sengkuang cina
- lemon

5. BAGUS AMALKAN Sayuran tinggi anti-oksida nya seperti :
- sayuran alium seperti bawang merah, bawang putih, kucai
- brokoli
- kobis bunga
- asparagus
- taugeh
- pegaga
- spirulina
- lobak merah
- kacang bendi
- bayam
- beet root

6. BAGUS AMALKAN Bijirin dan kekacang yang tinggi anti-oksida dan anti kanser :
- habbatussauda
- buah tin
- red kidney beans
- kacang kuda
- kacang soya dan bahan dari soya seperti tempe, tauhu
- kacang dhal
- beras perang (gantikan dengan beras biasa)

PENTING !!! Sila minum air secara konsisten dari awal bangun tidur sehingga waktu sebelum tidur. Minimum 3Liter setiap hari. Biarlah kencing-kencing yang kerap, itu normal kerana tubuh sedang dicuci. Segala toksid keluar dari proses perkumuhan. Amalan minum air sangat penting kerana nutrien-nutrien dari makanan dan suplemen kesihatan boleh diangkut dan diagihkan dengan baik ke seluruh tubuh apabila air diminum secara konsisten setiap hari. Sila klik link ini untuk baca khasiat minum air menurut Sunnah Rasul SAW >>> http://infokanserpayudara.blogspot.com/2012/06/sunnah-nabi-saw-waktu-betul-minum-air.html

================================================================


Jadikanlah Kapsul B17 sebagai amalan anda setiap hari. 1 kapsul 60sen, 2 kali sehari sebagai gaya hidup sihat bebas kanser. Kekalkan Diet B17 sebagai regim anti kanser untuk anda sekeluarga. Mencegah lebih baik dari merawat.

Ingin dapatkan produk pencegahan kanser dan penawar kanser Vitamin B17?
Hubungi Call/SMS HOTLINE B17 016-733 7380 untuk info lanjut & pembelian. 
Kami sedia membantu, insyaAllah.




No comments:

Post a Comment